Sunday 17 June 2012

BiLa RoOMaTe MaCaM CeLaKa....! ! !

BiLa RoOMaTe  MaCaM CeLaKa....! ! !   


                   

wahai kawan-kawanku..(weird huh? ? say hey, hi, hello sound boring okay haha...)

just few minutes ago my bff called me and screamed ..housemate aku macam celaka!babi!die buat hal lagik! ! !
 babi.babi.babi.

LOL..aku terus sambung..babi anjing la housemate ko tu !!!(hiperbola skit lol). i know im rude dont need to remind me haha.

in short, housemate bff aku ni..kerje die buat balik lelaki kat rumah..so bff aku ni share bilik ngn housemate die tu..so bile die buat balik his bf..my bff lak terpaksa tido kat ruang tamu.housemate die bersenang2 dalam bilik ngn teman lelakinya and do that THING twice tadi (sumber: housemate die sendiri ngaku kat bff aku lol...wei giler x malu cam puaka kn)..aku cakap kat bff aku..PINDAH!!!

Go directly to our topic of the actually...aku tahu, kalau dapat housemate 0R roomate cam #@%$#@....siyes memang stress hidup kan..korang pernah alami x??? bila roommate korang jenis yang gila psyco (suka mengumpat, suka MEROYAN dlm fesbuk, penting diri, jahat, peng0t0r n mcm2 lagilah)..bagi aku...kalau nak tinggal sebumbung..paling penting persefahaman dan sesama menjaga perasaan....juga termasuk lah saling menjaga harta menda sesama sendiri....ni tak...gila psyco ke apa...ada orang dtg pimjam hrta benda aku pom boleh dia tak cakap kat aku sepatah pom...tahu2 yg meminjam tu tetiba dtg hntar...kenapa gilak..? ?


sememangnya...sebagai manusia..masing2 ada kelemahan..tapi jangan sampai hidup korang sengsara sebab roomate korang..beware..kadang2 rahsia korang..or tibe2 ade cerita x enak or x best tentang korang terlepas kat mulut orang lain..so it maybe created by your roomates right coz she's the one who see u everyday and they know us very well...
BE CAREFUL...

bila dapat roomate yang berhati busuk cam bangkai..korang kena hati2..coz die mungkin akan tikam korang dari belakang..x dapat dari tikam dari belakang pon..tikam dari pandangan sisi pon cukuplah..bagi aku..x guna kita hidup sebumbung dengan orang yang hatinya busuk..daripada kita duk pendam dalam hati..daripada kita duk menyumpah2 dan berprasangka terhadap dia..so better kita avoid kn diri kita dari dia..erti kata lain..
PINDAH ATAU TUKAR BILIK LAIN!!!! 

bagi aku..perkara pertama yang aku ikut..ialah gerak hati aku..aku kalau orang tu berniat x baik..or x suka aku..aku memang dapat merasakannya...samada org tu ikhlas kawan dgn aku atau tak ikhlas pom aku dapat rasakanya...so nak mengelakkan dari berlaku benda2 yang x baik..better awal2 avoidkan diri aku daripada dia..even bila ada org guna harta menda aku pom aku ley rasa...contoh...guna laptop aku ke time aku pegi klaz...duduk atas katil aku ke...apa2 jela...semua tu aku dapat rasa...so nasihat aku..sapa2 ada problem ngn roomate dia..pertama try slow talk dulu..kalau x makan saman gak..pindah je..xperlu nak tunggu lama2, nanti xpasal2 hidup korang cam neraka...am i rite???

bab2 housemate ni..aku x kesah jika dia macam mana pon..suka mencarut ke..gila ke apa ke..asalkan dia baik dengan aku dan x menyusahkan hidup aku...enough...kalau yg jenis tak pasal2 tetiba nk marah then tak nak ckap nga kita...hmpir2 jew aku rasa nk ambik pisau n tikam2 jew belakang dia tu...kejam tak..? ? haha...aku boleh jadi sebaik-baik manusia bila org tu baik dgn aku then aku boleh jadik sejahat2 manusia kalau org tu yg mula cari pasal dgn aku dulu...no kidding..! !

juz remeber :: Bad people ada dimana2..mereka akn menilai kamu n buat kamu down..kalu kamu down hnya krna kata2 dan sikap mereka.kamu lemah.remember,nobody knows u but u!so who r they to fuckin judge u
? ? ? pedulikan! !

nak cakap bab jenis2 roomate ni...aku mmg byk pengalaman....x payah nak cerita laa rumat jnis yg mcm mana korang dapat...pengotor ke...mkn byk ke...suka meroyan ke...n etc....semuanya dah jadi makanan asasi aku dah semua tu..s0...bila member2 aku datang citer pasal rumet dia itu laa...rumet dia ini laa...aku dah rasa nak tergelak dah...yela...aku dah lali dah dengan semua tu...aku siap bagi tips lagi untuk dia...ada tips yang membina dan tak kurang juga tips yang membinasa...t0ink....t0ink...

antara tips pembina + pembinasa yang pernah aku bagi ialah...kalau korang ada masalah dengan roomate...aku suggest kan...korang ambik 1 kertas then tulis note mcm ni letak kat atas meja stadi dia...

To my Dear Roomate,,

"Kadangkala aku mahu doa kau mati saja. Mati dalam ingatan aku. Mati dalam kenangan. Supaya aku boleh teruskan hidup dengan aman..."

sincerely,,
ur hater.

##hehehe.....ada berani...? ? ? alaa.....takut apanya...mmg berkesan apa....aku sendiri pom da try apa...dan hasilnya amat memuaskan....heeee~~~

seperti yang aku pernah cakap----->>kadang2 aku kena tunjukkan sikap keji aku yg sebenarnye supaya aku boleh asing asingkan sapa yang bleh terima aku at my worst..then sapa2 yg bleh bad thing about me itulah yg akan dapat banyak good thing from me..no kiddding:

Kalau jenis dengan depan kita dia cakap benda baik je, belakang kita dia kutuk kemain sedap, mohon jangan layan sangat makhluk begitu. Attention seeker yang kurang susu gantung ni adalah perlu dibiarkan sendirian...asal korang tahu yer...sungguhnya..ciri2 manusia  dengki ialah mereka yang...susah lihat orang senang & senang lihat orang susah..

so...sejak aku jadi penceramah bebas ni....ramai laa pulak datang mintak ajaran sesat dari aku..sebagai penceramah(deleted) yang tak bertauliah dan tak bersijil jualan langsung yang sah..aku pon berilah sedikit2 nasihat yang tak berapa nak berguna sangat..alhamdulilah..ade yang nak terjun bangunan tingkat 8 tak jadik terjun...

MORAL OF THE STORY.....
# jangan sesekali biarkan diri anda diselubungi misteri pysco dr dari rumet anda sendiri
# kalau korang ada masalah dgn rumet...try to slow talk dgn dia...kalau dah x boleh nak slow talk terus jew sound mcm ni..."ko ni apa kes tetiba x nak cakap nga aku...gila meroyan ke apa..."
# kalau rumet anda pycho contohnya mcm tutup pintu kuat2 ke...korang balas laa balik buat mcm tu...haha...jahat tak ajaran aku..
# kalau dah tak tahan sgt2...bila nmpak jew muka dia masuk bilik tu...terus jew pasang lagu kuat2...seolah-olah dia tu x wujud...bia dia jadik makin pysco lagi...haha
# lagi apa erkkk...actually...jangan sesekali anda cuba untuk mengaplikasikan apa yg telah tersenarai di atas tu kerana ia pada masa yg sama juga akn membuat anda kelihatan sama psyco dgn rumet anda...hehehe 
#sebenarnya....korang hanya perlu buat pekak...buta n bisu aje bila berhadapan dengan rumet psyco anda tu...lama2 komfem dia akn bengang jugak dgn diri dia sendiri....believe me.


(THIS IS PESANAN UTK :: My RumeT..My Ex-RumeT and My FuTuRe RumeT...)
--->> Kalau kau rasa sakit ati dengan aku kerana kau cemburukan aku..normal la kadang2...tapi kalau kau sakit ati sampai kau memburuk burukkkan aku kerana kau cemburukan aku..kau memang sakit sebenarnya...org sakit mcm kau patut duduk dlm zoo..biar baham di rimau!aumm aumm! !

--->> if u try to make me cry..i will make sure u suffer after i stop crying...no kidding! !
toink toink..

--->> Don't confuse my attitude with my personality; my personality is who I am, my attitude depends on who you are.


--->> if u think u are NOT BEAUTIFUL...at least perangai tu bia laa cantik...ni tak...dah laa muka tu x berapa nak cantik...perangai pula macam #$%^&*@....komfem2 automatically kau akn termasuk dlm golongan stok kacian...++kacian..

--->> p/s~~ nk c0mey senang jew…”Hati” jangan jadik Busuk 0keii…(@_*)
what...u hate me...do i care..? ? wink...wink...
ehh..u noticed??
tq darling!!





No comments:

Post a Comment