Sunday 21 July 2019

Ingin Dikenali Ramai....


Pernah suatu masa dulu..aku tertanya2..apa rasanya jadi anak raja?apa rasanya jadi orang terkenal?and rasanya bila pergi mana2 ade orang kenal?apa rasanya mendapat penghormatan dari seseorang??

pernah jugak aku simpan kat dalam hati aku akan buat sesuatu seperti mencipta sesuatu yang unik..agar ada orang memandang pada wujudnya aku ni..

tu dulu..and rasa2 yang aku rasa tu hilang mcm tu je bila aku grow up..
and setahun yg lepas..aku buat blog..typical blog yang post entry yg ntah apa2..selain entry emo dan entry gambar2 yg menyakitkan mata..blog aku ni nothing..shame on me..
Dulu aku mengharapkan agar at least tak de followers pon..still ade org baca..thats why time tu orang yang aku paksa baca each time aku update adalah bff and bf aku..shame on me again..

and kerana blog..adelah segelintir yang mengenali aku..termasuklah pernah di tegur bila aku keluar pergi jalan2..
dulu ya..mungkin aku rasa sedikit waahhhh..ade orang perasan lah kewujudan aku ni..

but now??

and apa yg aku rasa??
urmm..
nothing..selain rasa gembira berjumpa dengan orang baru..dan rasa sedikit dihargai....

sebab apa?

sebab even ade segelintir yg kenal kau..yg macam suka and minat kau..yg puja tulisan kau..itu tak kan dapat bagi kegembiraan pada kau..itu tidak dapat megubah apa2 pada kau..

selepas itu.aku nekad..nama baik..dikenali..punya followers..ataupun diminati or dibenci..itu sudah tidak memberi apa2 makna pada aku..aku sudah dewasa..bukan budak hingusan lagi..famous ke..tidak ke..ianya langsung tidak penting..jadi apa yang aku tulis sekarang..hanyalah entry2 tentang diri..ataupun entry ihklas dari hati untuk dibaca oleh sesiapa yang sudi..

kadang2 tulisan di blog tidak mencerminkan diri sendiri..kadang2 entry berbaur sedikit sombong..ataupun tegas..ataupun garang and kadang2 bersikap seperti alim and innocent..ianya hanyalah sekadar tulisan..bukan 100% ttg diri sendiri..u cannot judge me totally based on my writing or my appearance..

aku tahu, ade segelintir tak suka apa yang aku tulis or ada yang tak suka aku.. ..they really hurt my feeling sometimes...but its okay..even they didn't ask my forgiveness when they hurt me..i already forgive them..

You heard me right: I don’t write well. I just don’t. sometimes i write very bad entry..But I don’t give a shit..
That’s what I know.It’s what speaks to me.
It’s what I write.i make mistakes..i admit..but that's not a point for haters to condemn me aite??
im just a human..u know..

di realiti..aku biasa saja..hidup aku tetap begini..tidak berubah..selagi aku ade idea..aku berblog..aku terima apa saja kurniaan Allah pada aku..ade yg suka..ada yang tidak..tak pelah..prinsip aku..tak dapat sepinggan nasi pon..dapat separuh pinggan pon aku dah cukup bersyukur..

kalaulah ada penulisan aku dapat memberi maanfaat even sedikit pon..kalau lah tulisan aku dapat membantu jiwa2 yang kacau menjadi sedikit terhibur..kalaulah tulisan aku dapat menggembirakan sedikit hati..alhamdulilah..ianya cukup buat aku gembira..aku tak dapat buat banyak..dapat buat sedikit pon cukuplah daripada tak buat langsung..

satu lagi..apa yang penting..aku rasa setiap manusia itu harus punya sikap "rendah diri"..barulah kita akan berpuas hati dengan apa yang kita ada..selagi kita merasa yang kita lebih sikit dari orang lain..kita sebenarnya tak akan pernah puas..dan itu menjadikan kita manusia yang tidak bersyukur dan riak..kita tak kan puas..

dan aku berharap..Allah tidak menjadikan aku orang yang hilang sikap "rendah diri" even suatu hari nanti aku menjadi perdana menteri pon (even mustahil)...sebab aku takut..sikap riak dengan sedikit pencapaian yang maha hina disisi Allah menjadikan aku orang2 yang rugi..

No comments:

Post a Comment