Sunday 21 July 2019

Perihal Seorang Puteri..


I am the first person to admit that I like wearing makeup, and pretty clothes but that does not mean I am high maintenance....
but then.i got an interesting ugly story to share...

here it goes...

dikala duk sorang2 diri..saya suke mengkayalkan perkara yang indah2..semuanya ikut nafsuserakah yang suke berangan berlebih2..

disebabkn salah didikan oleh keluarga..saya selalu merasakan saya ni adalah puteri.(anon please jgn komen wakaka) sikap berlagak mcm Puteri tu memang tebal giler mcm sweater gred A Berbulu bulu ngeee..tapi ni kat umah jelah..mahunya kat luar berlagak puteri..nak mampus mati buatlah..

tapi saya rasa..masa kite kecik2 ala kau besar bapak pon camtu gak..kadang2 selalu fikir..bestnye kalau dilayan cam puteri..bestnye kalau begitu..begini..ntah la..aku rase normal je kot bagi perempuan yg ade perasaan camtu..eh ke aku sorang je yang rasa camtu??

saya time kecik2 lagi giler..baca buku snow white berangan nak jdi snow white..baca sleeping beauty berangan nak jadik die..baca Cinderella teringin nak jadi cam die..even baca kisah puteri balqis pon tingin nak jadi cam die..nasib baek zaman dulu xde cerita tentang rosnah mat aris..nanti xpasal2 saya nak jadi macam die..ampum mak xnak..

in short..nasib baek jugak kecik2 saya ade perangai giler mcm tu..sekurang kurangnye saya bleh belajar bahawa..
wei giler..kalau setakat berangan je sampai mati pon kau xkn jadik org yg lebih baik..jgn kn puteri..jadik bibik pon blom tentu layak..
okey..reality sgt sakit dan menyakitkan..

time kecik2..aku selalu cakap..
mak nk jdi cam snow white la..
mak kan best kalu kaklong ni puteri raja..semua nak bleh..
mak aku pon cakap..
memang la kak long bukan puteri raja..tp kak long pon sama je mcm puteri..lagik comel dari snow white..
ahh suke giler aku..time tu..mak suruh la apa..terus saya buat..suruh masak..saya masak..suruh sapu rumah..saya sapu..

tp tu cerite 15 tahun yg lepas..

now..yang aku dengar dari mak aku..

asyik membute je..ingat anak raja ke..
makan..tdo..makan tdo..keje rumah xnak buat..ingat mung tu puteri raja..semua nak mak sembah depan kaki..
wah mak..main kasar nampak..

so tulah yang nak cerita,,
saya just nak cakap..
hidup kalau setakat berangan..sampai mampus pon xkan kemana2,,
hidup harus sedar diri...kalau selalu nak jadik org lain..mmg kita takkan pernah berasa puas..
hidup selalu indah pada pandangan..tapi realiti kadang2 cam taik je..

and lastly..

kalau saya tahu mak saya nak cakap camni kat saya sekarang..sumpah malas tolong mak dulu2..wei mak kerah tenaga saya betul2 dulu..
now kalau dengar mak ulang benda yang sama kat adik bongsu ..
terus saya cakap..

mak xyah bohonglah..xkan jadik putera nye anak mak sorang tu..
dahlah xhensem..belajar mls nak mampus..terus terang je mak..hahah

No comments:

Post a Comment