Sunday 18 December 2011

SaPe KaTa "m0NeY" is n0T eVeRyThInG....???!!!???





Bulan ni adalah bulan paling banyak dugaan yang pernah aku alami..dugaan itu maha berat dan terasa sangat menyeksakan...
dan dikala dugaan yang tak kenal erti belas itu mendatang..dikala itu jugaklah datang satu persatu masalah..and bulan ni jugaklah bulan yang paling papa kedana yang aku pernah alami..lebih papakedana daripada insan2 yang pernah masuk Pr0gram “Bersamamu” lagik bagai..

ntah..tibe2 aku menyesal dulu sebab cakap "money is not everything" sebab sekarang aku menjadi semakin mereng gara2 everything yang aku nak buat need money! haihs ape cer ema wan aliey?
semalam gue tibe2 rasa nak call gengster kat tempat gue nak ajak merompak.,nasib baek tak sempat nak buat kerja berdosa tu tet.....(because in order to succeed we should plan properly like a pro haha)..

waaa banyak sangat benda yang aku kena beli..mana nak cekau duitt sumpah aku tension..badan yang tengah segar bugar kat trek olimpik pon bleh jadi hidup segan mati tak mahu tibe2 bile teringatkan mana nak cekauuu duit...

money..money..m0ney…

I don’t know if money can buy lasting happiness but I strongly believe that money can buy happiness. ewww skipping sikit..wakaka..actually..duit boleh bagi lot of happinesss..even pura2 cakap money tak boleh beli kebahagian..tapi at least..die boleh bagi kite kegembiraan even sekejap. It may be short-lived, but the point is, it makes you happy. kan..kan..

Call me materialistic but material possessions do make me happy.hehehe..lagi banyak dress yang boleh saya beli..lagi happy i am..ade duit pastu boleh pergi hang out sambil shopping2 buat saya happy jugak.. kadang2, money adalah tanda high or low class seseorang...im tired of being underestimating just because i dont have money..saya jugak letih bile tengok manusia2 yang tidak melayan manusia sama rata just because of money..nak pretend duit tak penting..memang tak boleh nowadays..everything is about money huh.. I’m speaking with utmost honesty here!

Now I’m not saying I need a bmw 5 siri to make me happy. saya tak cakap yang saya perlukan boyfriend kaya raya utk buat saya happy..saya jugak tak cakap yang everymonth harus shopping kat Gucci or Lv tuk buat saya happy..saya tak cakap yang hantaran perkahwinan saya perlu berpuloh riban seperti bala tentera tuk buat saya happy..im not saying that..(but menangis kat dalam kete bmw lebih cute berbanding nangis atas beskal yedak)..tet.tet.

I also know… Money can buy a bed, but not sleep. Food, but not appetite. House, but not home.I know money also buys you fake friends, saudara mara..maruah..even masalah..yang kaya raya pon hari2 fikir pasal duit..yang miskin hina dina pon hari2 fikir pasal duit..sampaikan hari2 ..aku sendiri pon fikir pasal duit..huwaaa..

saya tahu kebahagian sebenar adalah datang dari dalam..harus datang dari hati yang ikhlas..hubungan yang baik..jiwa yang tenang... But enjoying material pleasures is no sin!
so bagi saya..money itu sangat2 penting tapi jangan kita menjadi hamba duit...bile kite jadi hamba duit..time tulah kita akan jadi sombong..bajet kaye..suke pandang rendah kat org2 yg susah..jadi jahat..rasuah sana..sini..kn? so..biar kite control money..jangan sampai money control kite..biar kite bertuhankan TUhan..jangan bertuhankan Duit..

dan bila bercakap tentang kebahagian..
where should i buy this??
terasa seperti diri sangat tidak bahagia akhir akhir ini..
kenapa ye??kenapa aku yang biasanya kuat untuk melawan kesakitan perasaan akhirnya gagal jua..
if 0nly I kn0w what I kn0w t0day….
Uurrrmmmmmm…………
(sigh im sure nobody understands..dont bother.dont even re read and try to understand..im just too..

stressed up)




5 comments:

  1. hai ema!..semuanya perlukan duit kan..erm bdw sy baru je follow blog awak n if u dont mind,,jenguk2 la my blog n follow..blh share cerita(^_^)..we're fren kt fb jugee..

    ReplyDelete
  2. syira~~tq f0r reading dis....hehehe...nti i f0llow u bl0g jgk k...

    tika~~u t0o.....;-)

    ReplyDelete