Saturday 24 December 2011

STOP JUDGING...!!!!!! BoLeH TaK...?????!!!?????




this i very lame..seriously lame topic..

through pengalaman aku dan pengalaman orang lain yang aku korek-ed out..aku rasa ramai sangat di antara kita yang mempunyai satu penyakit dalam hati iaitu prasangka..am i correct?
prasangka ni bagi aku x lebih dari satu penyakit mental yang buat seseorang tu terlalu mudah men-judging seseorang without even knowing the truth..huhh

today aku just nak sentuh pasal mentality orang terhadap word flirt/usha/ejas/ngorat....

aku bagi korang 2 situation laaa....

-when talking to a boring looking guy >> he's just a friend….

-when talking to a good looking guy >> man, that girls flirting with him

silly!
so fishy!!

aku memang pantang dengan orang yang ada mentality sebegitu….sama lah bila ada orang told me about one of my friend yang baik dengan sorang mamat hensem ni..sok sek sok sek..nak ngorat budak laki tu lah tu..then sure2 aku akan cakap..dont judging!!!!

memang aku sakit dan cedera parah dengan orang yang terlalu cepat melabel orang camtu..x semestinya apabila kita sembang2 or baik dengan lelaki yang menjadi favourite kat sesuatu tempat or hensem sikit..bermakna kita nak mengorat atau menggatal dengan dia..am i rite? kadang2 sikap kita yang terlalu cepat melabel or mengusik2 menyebabkan orang lain takut nak berkawan or mendekati mereka..padahal..bendanya xde ape2 pon..orang lain je lelebih..huh.

kadang2 bagi aku..kita rapat dengan seseorang maybe sebab dia bagus, baik, boleh terima baik buruk kite, memahami, bleh buat kita gembira,sanggup tahan telinga dgr kita ckp byk2, banyak ilmu or banyak benda yang kita boleh dapat maanfaat dengan bersahabat dengan mereka..bagi aku..lelaki dan perempuan xde bezanya..cantik ke, hensem ke...macam tarzan ke…gorrila ke..equal.

selagi ianya tidak menyalahi batas2 pergaulan..aku rasa xde salah dengan siapa pon kita nak berkawan atau bersembang..tak semestinya apa yang kita nampak itu adalah apa yang kita fikir..even my fiancee skali pon memang x penah cepat2 men-judging bila aku berkawan ngan makhluk berlainan spesis..so do i..prasangka bagi aku membawa kepada fitnah..fitnah ni korang tahu2 lah kan..besar impaknya dalam kehidupan kita..dapat d0sa free lgi…haa…amek k0….

aku thu...dan sememangnya aku amat thu tentang itu...tentang apa..?? ala tentang yg k0rang2 selalu men-judging aku tu laa...
kononya aku ni selalu rapat nga laki tu laa...laki ni laa...skandal laa ntah pape...aku thu k0rang jeles kn...sbb laki tu hands0me...let say laa kalau laki tu x nsem...ada k0rang ckap cam tu...mst k0rang akn ckap...ala...mst dia0rg tgh diskus asaimen ke apa ke...kan3...mcm mna erkk nk sucikan fikiran k0rang nim....huhh


sebenarnya..aku ni memang xsuka ada jurang diantara sesiapa saja..lantak peduli orang nak cakap apa, aku x kesah selagi aku rasa aku buat benda betul..termasuk berkawan dengan sesiapa saje..orang yang suka judging aku macam2 tu bagi aku xlebih dari ulat yang yang suke mengigit2 sebab dia xde kerja lain nak buat..so biarkanlah dia dengan dunia dia...sem0ga dia bahagia dgn d0sa2 free yg dia0rg dapat tu....


p/s: sama jugak orang merasakan diri dia hensem and cantik..and perasan orang nak flirt dia bila tiba2 ade yang nak bersembang dan berkawan...please la...better u go and wash your own clothes okey!!!

ok la finish crapping..

No comments:

Post a Comment