Saturday 31 December 2011

WeLc0mE 2012.....!!!!!!!!!!!



Welcome 2012!!!

Bismillahirahmanirahim....





This 1st entry ditahun baru..just to announce im officially loving all my readers and beloved fwendz n my family s0 much..without them..i'm nothing..



sedar x sedar..kita telah p0m menjejak ke tahun 2012...kalau dilihat pada kalendar islam 1 january bersamaan dengan 7 Safar 1433 right...??? 0hho0...apa yg sy merepek nim...sebenarnya...saya x de nk cakap apa p0m....pasal tahun baru ni kn...apa yg menarik sgt utk dik0ngsi...haaa....saya tahu....


Let me start by this lame story...


dlu kan...masa kecik2...saya ingat lagi...mlm tahun baru tu kan...saya n all my famili akan keluar pergi stadium c0z selalu jew ada mjlis kebudayaan mcm konsert, pembarisan, persembahan kereta berhias n etc lgi laa....sebenarnya kita0rg bkn nk tgk apa p0m...kita0rg juz nk tgk bunga api jew sebenarnya...sanggup tnggu smpai c0unt d0wn jam 12.00am semata-mata nk tgk bunga api...even menda tu selalu tgk p0m mmg x akn puas taw...k0rang p0m mesti mcm tu kan...pastu da lewat mlm smpai umah tu mula laa kalut2..nk ir0n bju sk0l laa...nk buat kerja sk0lah laa...ingt lagi mlm tu siap menagis2 lgi sbb tdo lwat...pastu g sk0lah mata bengkak...waaa....tu cerita dlu2 laa....


tp skrg bila da besar nim...dah x sambut tahun baru daa..dan ingt lagi time tahun baru beberapa tahun yg lalu...pernah jgk ajak famili g pusing2 bndar kon0nya nk tgk bunga api laa....then...my daddy ckap...mlm tahun baru 0rg x kua...juz duk umah baca2 al-quran ker...s0lat2 sunat ker...dan masa tu mmg da matured laa...fikir2...betul jgk apa yg abah ckap tu...dan mulai saat itulah...kita0rg x pernah celebrate tahun baru...juz buat x thu jew lau esok da tahun baru...then es0k tu buat2 terkejut..ehh2...da tahun baru laa....


tapi kan...kalau d tgk dlu n skrg ni mmg lain gler kan...yela..nk sambut tahun baru laa k0n0n...especially yg c0uple nim...mst siap planing lagi nk kua mlm entah apa2 bagai...pastu mula laa hujung2 tahun bln 7 or bln 9 ni byk kes pembuangan bayi yg cukup sifat...huhh...b0doh punya manusia...yela...saya ni pom bukannya baik sgt kn..tp setakat nk jadi manusia tu...masyarakat p0m blh terima...s0...x pyh laa nk buat menda2 syaitan mcm tu...sumpah...mmg b0doh wahai manusia yg snggup buat mcm tu...


dan disini jgk...saya ingin memanjatkan syukur kehadrat ilahi...kerna mencurahkan hujan yg begitu lebat lagi mendamaikan pada mlm 7 safar a.k.a 1 january ni...mungkin ini hujan rahmat dari Allah utk kita semua...dgn turunnya hujan...kita semua dpt tidur dgn lena...betul dak...dan...yg plg utama...remaja2 c0uple di luar sana tu terbatas utk melakukan maksiat...kenapa...krn hujan...mak x bg kua umah...hahaha...padan muka k0rang...


Based 0n my experience n according t0 my status in faceb0ok... berbunyi "Sorry saya x sambut tahun baru 1 Jan..saya cuma sambut 1 Muharram jew...jadinya x payah nak wish apa2 kat saya ~~ Cumanya… azam baru tu ada laa…..sambut2 ni x main 0keiii…..(*_*)" ....(ramai gler 0rg like status aku yg nim)...hohoho...azam baru....???? waaaaaaa......malu a nk ckp....hikhikhik.....

azam tahun baru saya for 2012 is jeng…jeng…jeng…

-->> FIRST...how i wish i can stop being a shopaholic and save up all my money for my kids in future (diharapkan ini bukan mitos semata2)

-->> i wish everything yang dirancangkan menjadi kenyataan and hopefully..i can be a better person..insyallah..


-->> i als0 wish i can being that pers0n yang bersikap pr0fesi0nal...x suka gaduh2 dgn 0rg yg x matured  mcm dia tu lagi...nk jadik org yg baik2 jew...


-->> dah x nk marah2 kat 0rg yg kerja partime d kdai ph0tostat, print n t0pup...(s0rry t0 say laa der....gua ni mmg x suka a.k.a anti dgn org yg buat kerja lembab2 nim..)


-->> lagik...nk belajar bersungguh2...utk mjamin masa depan yg gemilang utk ank2...


-->> nk setia pada alarm jam yg gerak utk s0lat subuh pagi2...tahun baru ni da x nk curang da...saya syg alarm ph0ne saya...6.15am....ngeerrrrrrr......


-->> yg lain tu biar lah rahsia...x kn nk thu semua k0t...mna b0ley....s0ley...s0ley....


t0 dear all..always remember me in ur nice wisheS...happy new year..n wish all your dream come true...g0d willing....smile....

No comments:

Post a Comment